Social media – kto ich potrzebuje?
Bez względu na branżę, w której działasz, zawsze znajdzie się rozsądny powód, dlaczego Twoja marka potrzebuje mediów społecznościowych. I to nie po to, żeby publikować tam „śmieszne obrazki”, ale w celu prowadzenia skutecznego dialogu z klientami, który przekłada się na szereg korzyści dla Twojej marki.
Polska socialami stoi
Przy założeniu, że ponad 27 mln Polaków korzysta z różnych sieci i serwisów społecznościowych, oznacza to rynek konsumencki obejmujący 69% populacji naszego kraju (wg danych Hootsuite / Reportal 2022: Digital Poland). Oczywiście – ogromna większość z użytkowników Facebooka, Instagrama, Twittera, TikToka, LinkedIn lub You Tube jest kompletnie niezainteresowana Twoją ofertą, ale dzięki nowoczesnym i starannie prowadzonym działaniom w sferze soc-med możesz dość łatwo „wyekstrachować” te grupy, które czekają na dialog z Twoją marką. Rozległość świata mediów społecznościowych i ich powszechna obecności w codziennym życiu sprawiają, że każda branża znajdzie w nich swoje miejsce – od producentów sanitarnych odlewów żelaznych, przez firmy budowlane, aż po software house’y lub agencje eventowe i wiele innych. Z mediów społecznościowych korzystają dziś szklarze i pszczelarze i przedstawiciele każdej chyba profesji, jaką można sobie wyobrazić. A to otwiera przed Tobą nowe możliwości.
Brzmi to świetnie, ale co dają social media?
Marketing prowadzony w mediach społecznościowych ma wiele zalet i przynosi szereg korzyści – zarówno Twojej marce, jak i jej konsumentom.
1. Social media – precyzyjne targetowanie
Skierowanie reklamy czy treści do wspomnianych już 26 mln Polaków to zadanie tyleż ogromne, co bezsensowne (i koszmarnie kosztowne). Platformy społecznościowe, takie jak np. Facebook i Instagram, LinkedIn lub TikTok pozwalają targetować, a więc precyzyjnie określać grupy osób, do których chcesz komunikować. W oparciu o m.in. lokalizację, języki, zainteresowania, polubione strony lub profile, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, wzorce zachowań w sieci oraz wiek możesz stworzyć tzw. personę, czyli idealnego klienta, zainteresowanego tym, co masz mu do zaoferowania.
2. Formaty reklamowe, które przemawiają
Nie każda persona jest zainteresowana oglądaniem animacji lub wgłębianiem się w rozbudowany tekst. Inne persony wolą po prostu galerię fotografii lub wręcz jedno, ale trafnie dobrane zdjęcie, a dla jeszcze innych atrakcyjne będą facebookowe materiały błyskawiczne lub przewijane tzw. karuzele. Masz więc wybór i możliwość dopasowania sposobu przekazu do formy, którą persona odbiera jako najbardziej wciągającą, a więc skuteczną.
3. Angażujące treści w social mediach
Biorąc pod uwagę mnogość platform społecznościowych, masz możliwość tworzenia ogromnie zróżnicowanego i wciągającego contentu. W przypadku marek operujących np. w branży DIY (do-it-yourself) czy związanej z makijażem mogą to być szczegółowe filmy instruktażowe na You Tube czy krótkie InstaStories na Instagramie. Jeśli zaś Twoja persona to zapalony czytelnik, z pewnością zainteresuje się merytorycznymi artykułami podlinkowanymi z Twojego bloga. Możliwości są niemal nieskończone.
4. Błyskawiczna komunikacja
Social media stawiają na szybkość wymiany informacji. Dzięki temu w czasie rzeczywistym możesz uzyskać feedback dotyczący produktów, sposobu komunikacji czy doświadczeń i odczuć konsumentów. Pamiętaj jednak, że tak jak oni wyrażają swoje opinie bez zwłoki, oczekują tak samo szybkiej reakcji z Twojej strony.
5. Zwiększona ekspozycja marki i wiarygodność marki
Jeśli Twoja marka jest do znalezienia online, to oznacza, że istnieje. A jeśli posiada aktualizowany kanał w mediach społecznościowych, wokół którego zgromadzona jest grupa klientów, fanów, to tym lepiej – to świadczy bowiem o jej wiarygodności.
6. Łatwość angażowania w promocję ambasadorów
Nic tak dobrze nie robi marce, jak grono lojalnych klientów, którzy entuzjastycznie wypowiadają się o Twoich usługach, produktach czy ofercie; zachwalają je w mediach społecznościowych i budują dla Ciebie sieć reklamową. To łatwe do osiągnięcia, ale tylko i wyłącznie w mediach społecznościowych.
7. Pozycjonowanie i remarketing
Fakt posiadania prężnie działających kanałów w mediach społecznościowych „sprzężonych” z Twoją stroną WWW wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarkach takich jak zwłaszcza Google. Sama WWW dziś nie wystarczy, żeby przebić się na pierwszą stronę wyników. Synergia WWW i social mediów wyraża się także w tym, że korzystając np. z Facebook Pixela (fragmentu kodu umieszczonego na stronie) możesz prowadzić kampanie remarketingowe w sieci reklamowej FB; osoby odwiedzające Twoją stronę WWW zostają bowiem „zapamiętane” przez kod, a następnie skojarzone z odpowiednimi kontami na Facebooku. W efekcie, jeśli prowadzisz kampanię w tym portalu społecznościowym, możesz ją kierować do tych, którzy już wykazali zainteresowanie Twoją ofertą (remarketing) oraz precyzyjnie dobierać parametry takiej komunikacji – zależnie np. od tego, które podstrony Twojej WWW te osoby odwiedziły lub w co na niej kliknęły.
Wybór narzędzi, budowa strategii w social mediach
O ile każda marka potrzebuje mediów społecznościowych, o tyle nie muszą to być wszystkie możliwe platformy. Zależnie od tego, w jakiej branży działasz Ty i Twoi klienci, raz lepszy będzie Facebook, innym razem Instagram lub LinkedIn czy Twitter. Wybór właściwego narzędzia do komunikacji jest kluczowy, podobnie jak określenie strategii publikacji – co, o czym, kiedy i do kogo. Opracowanie i systematyczna realizacja takich założeń są skomplikowane, dlatego zadanie to warto powierzyć wyspecjalizowanej agencji, która w mediach społecznościowych odnajduje się jak ryba w wodzie. Agencja Kreatywna You Know świadczy usługi marketingowe i reklamowego w modelu 360 stopni. Zajmujemy się zarówno budową strategii komunikacyjnej, jak i jej wykonaniem. Tworzymy, prowadzimy i rozwijamy konta w mediach społecznościowych, kreujemy angażujący content w zróżnicowanych formatach, a także budujemy strony internetowego, które uzupełniają i wzmacniają działania marketingowego Twojej marki w sieci. Umiemy w social media, you know?
Chcesz wiedzieć więcej, zapytaj nas o to, co możemy zrobić dla Twojej marki!
Agencja kreatywna You Know opiera się na trzech filarach: dialogu, wiedzy i jakości. Z nich powstają projekty dla naszych klientów.
Zapraszamy do rozmowy o możliwościach rozwoju Twojej marki!
Nasz adres:
ul. Piekałkiewicza 7 lok. 50
00-710 Warszawa