Custom publishing (wciąż) inspiruje

Jul 1, 2019 | blog

Plotki o śmierci słowa okazały się zdecydowanie przesadzone. Content wciąż decyduje o dynamice rynku reklamowego. Pismo obrazkowe jeszcze nie wyparło liter i nie zanosi się – mimo pesymistycznych wizji – żeby tak miało się stać.

W dobie, w której króluje przekaz obrazkowy, ciężko jest przebić się ze słowem, zwłaszcza w większych jego ilościach. Komunikacja marketingowa jest współcześnie coraz szybsza, jeszcze bardziej zwięzła i często jedynie prześlizguje się po powierzchni zdarzeń. Czy oznacza to, że złote czasy custom publishingu przemijają? Bynajmniej.

Konkretny content do customu

Nie można polemizować z faktem, że komunikacja w social media oraz przez WWW dominuje. Z drugiej jednak strony nie można pominąć tego, że pozbawione limitu kilkuset znaków treści nieustannie stymulują postrzeganie marek oraz sprzedaż produktów. Custom publishing jako narzędzie do tworzenia wysokiej jakości treści ma się doskonale i dotrzymuje kroku wymogom współczesności. Jeszcze niespełna dekadę temu na rynku custom publishing rządził papier i druk, dziś zmienia się to na korzyść treści cyfrowych. Nie jednak skrótowych, ale twórczo rozwijających zagadnienia mające źródło w customer insight – we wglądzie w potrzeby adresatów. Custom publishing to sztuka opowiadania o potrzebach i ich zaspokojeniu – storytelling, w którym wciąż liczy się wiedza i zaangażowanie autorów treści.

Spójna wizja komunikacji

Custom publishing, niegdyś wyłącznie związany z drukiem, dziś doskonale odnajduje się w każdym innym medium; customowe publikacje drukowane (konsumenckie i wewnętrzne), czasopisma na życzenie, książki oraz produkcje filmowe oraz social storytelling, doskonale wypełniają rolę stymulatorów decyzji zakupowych, wzmacniają wizerunek marki oraz moderują tonalność dyskusji o produktach. Treści customowe mają tę przewagę nad zwięzłych hasłem reklamowym, że dostarczają konsumentom rzetelnych argumentów na tak – rozwijają proste stwierdzenie „że warto” inspirującej, spójnej wizji marki lub produktu; co więcej, zapewniają rozrywkę i angażują na dłuższy czas uwagę potencjalnego klienta. Custom publishing, tak jak nadrzędny względem niego content marketing, jest narzędziem, którym można urzec i zainspirować tych, do których trafia Twój produkt.

Budowa partnerskich relacji

Custom publishing może mieć wiele form – czasopism, broszur, treści na stronach internetowych lub w social media. Istotą jest budowa długotrwałych, zaangażowanych relacji z konsumentami wybierającymi daną markę. Prowadzenie dialogu przy użyciu wciągających, atrakcyjnych środków komunikacji. Custom publishing podpowiada korzystne rozwiązania, pomysły i zachęca do podejmowania działań zgodnych ze wspólnym, spójnym dla nadawcy i odbiorcy postrzeganiem zjawisk i wartości. Inspiruje do szerszego spojrzenia na produkt i daje kompleksową odpowiedź, czym kieruje się marka, którą go oferuje. Tworzy nić porozumienia, które procentuje.

Jako agencja kreatywna, You Know specjalizuje się w tworzeniu wszelkich działań kontentowych. Dbamy o jakość treści – nie tylko w odniesieniu do poprawności językowej. Mamy za sobą wiele lat doświadczenia w tworzeniu indywidualnych publikacji – to nie tylko prasa, ale także wydania okolicznościowe, reprezentacyjne albumy fotograficzne oraz książki.

Nasz adres:

ul. Piekałkiewicza 7 lok. 50
00-710 Warszawa

Social links