Walentynki – sprzedaż z miłością

Feb 14, 2023 | blog

Walentynki to jedno z tych świąt, które napędzają sprzedaż. W ostatnich latach w mniejszym stopniu niż zazwyczaj, ale to wciąż ważne wydarzenie w kalendarzu marketingowca. Aby skorzystać na walentynkowym wybuchu miłości, trzeba do reklamy podejść z uczuciem…

W czasach wpierw pandemii, a potem globalnego zawirowania geopolitycznego średnie wydatki związane z prezentami, upominkami lub wyjściami towarzyskimi zmalały, podobnie jak spadła liczba Polaków deklarujących, że obchodzi święto zakochanych. W 2021 r., według raportu „Rzeczpospolitej”, było to aż 80% Polek i Polaków. W roku 2023 trochę ponad 60% z nas. Co ciekawe, w USA, które uchodzą za matecznik Walentynek, udział w nich deklaruje tylko 52% Amerykanów (w 2021 r.).

Miłość w czasach pandemii, wojny i inflacji

Spadająca w ostatnich dwóch latach – w porównaniu z ubiegłymi latami w Polsce – sprzedaż w okresie poprzedzającym Walentynki i 14 lutego jest zrozumiała, ale w związku z tym nie należy rezygnować z „gotowości”; tak jak miłość jest cudem, tak i z marketingu można wykrzesać cuda, gdy się do sprzedaży podchodzi z uczuciem i wyczuciem.

Internet dla zakochanych

Przede wszystkim w najlepszej sytuacji w okresie Walentynek są firmy prowadzące e-sprzedaż, a „peak” zainteresowania na produkty i usługi „dla zakochanych” pojawia się już w końcu stycznia, co uwidacznia się w wyszukiwaniach w Google Trends. To jest więc moment, żeby podjąć wcześniej zaplanowane działania, do których można zaliczyć komunikację skierowaną do klientów już będących w bazie (bezpośrednie dotarcie: emailing, sms marketing, komunikatory i serwisy społecznościowe), ale także do nowych, wciąż poszukujących najlepszej oferty.
W zależności od tego, do którego segmentu klientów chcesz trafić, potrzebny jest plan, którego przygotowanie warto zacząć już na początku roku. Na jakie pytania warto sobie odpowiedzieć?

Ważne pytania

✓ Co będzie obiektem promocji?
✓ Kim są moi wymarzeni klienci, czego oczekują i co lubią?
✓ Jakich środków, narzędzi i kanałów komunikacji zamierzam użyć?
✓ Kiedy zamierzam rozpocząć komunikację walentynkową?
✓ Czy mój sklep internetowy wymaga przygotowania na zwiększony ruch na stronie?
✓ Jak zamierzam na bieżąco śledzić wyniki kampanii i wprowadzać do niej korekty?
✓ I najważniejsze – jakie są moje przewagi rynkowe?

Odpowiedzi z serca

Pytań jest niewiele i są zwięzłe, ale odpowiedzi na nie już niekoniecznie. Wybór właściwego produktu dla zakochanych wydaje się prosty, ale kim są wymarzeni klienci, kim jest marketingowa persona, czy wybór właściwego, czyli skutecznych narzędzi rodzi dodatkowe pytania. By na nie trafnie odpowiedzieć, potrzebna jest znajomość nie tylko sposobów filtrowania i zawężania grup docelowych, narzędzi do tego przeznaczonych, ale także strategicznego planowania kroków takiej kampanii – jej rozpoczęcia, momentów włączania kolejne kanały np. social media, mailing, przygotowania strony do większego ruchu online.

Do it yourself czy zaufaj ekspertom?

Agencja kreatywna You Know opiera się na trzech filarach: dialogu, wiedzy i jakości. Z nich powstają projekty dla naszych klientów.
Zmiennych jest wiele, dlatego działania takie warto powierzyć doświadczonej agencji digitalowej, które dysponuje zapleczem merytorycznym, technicznym oraz czasem, by w oparciu o przekazane jej informacje, stworzyć precyzyjną kampanię walentynkową, ale także pomoże zawczasu wdrożyć do sklepu internetowego niezbędne zmiany, dzięki którym wytrzyma większe niż zazwyczaj obciążenie. Dzięki takiemu wsparciu, masz szansę na bardziej efektywną konwersję zainwestowanych środków, lepszy wizerunek w oczach klientów i po prostu więcej czasu na obsługę sprzedaży.
Agencja Kreatywna You Know ma wieloletnie doświadczenie w zakresie obsługi marketingowej i reklamowej w 360 stopniach. Działamy w digitalu i w druku, zajmujemy się strategią oraz obsługą techniczną projektów cyfrowych od A do Z. Mamy za sobą wiele projektów zakończonych sukcesami, a to dlatego, że do każdego z nich podchodzimy z… sercem.
Zapraszamy do kontaktu, zakochasz się w pracy z nami: biuro@you-know.pl!

Nasz adres:

ul. Piekałkiewicza 7 lok. 50
00-710 Warszawa

Social links